Farouq dan Farid : Pejuang Allah Masa Hadapan




"Farouq..Farid.." ana menepuk tangan ke arahnya. Kedua-duanya tersenyum serentak sambil menggoyangkan kedua belah tangannya. Si abang, Farouq terus meniarap dan terus mengensot menghampiri ana dan menarik kain pelikat yang ana pakai. Si adik pula terkebil-kebil menantikan dirinya di dukung. Ana terus mengambil si adik kerana dia tidak mampu mengesot seperti abangnya. Ana terus lihat ke arahnya dan dia tersenyum. Ana terus mengucupnya sepuas hati. Ana sayangkan adik-adik lelaki ana ni..

Si abang pula apabila boleh naik kereta tu, terus bergerak ke sana kemari, menarik wayar yang terlurai panjang, menarik buku yang terletak kemas di dalam rak, menggigit kaki orang, menarik rambut orang dan menggigit besi yang dijumpainya. Itulah rutinnya. Memang dia seorang yang aktif. Tidak seperti adiknya, seorang yang hanya mampu meniarap. tidak banyak bergerak dan hanya menantikan orang untuk mendukungnya. Namun dia seorang yang suka senyum menyebabkan orang lebih suka kepadanya kerana senyumannya mengalahkan Brad Pitt..haha..

Si abang pula, kalau orang tidak melayannya, dia akan menangis mengambil perhatian.namun tangisannya itu amat sekejap, mungkin dalam tiga saat sahaja. Si adik hanya melihat ke arah abangnya yang mahu dibelai asma seperti adiknya.

Walaupun demikian, ana amat berharap suatu hari nanti mereka berdua akan menjadi tentera Allah di masa hadapan, menjadi seorang yang berbudi kepada syariat Allah..itulah harapan ana. Di saat manusia kini lalai merebut dunia, ana harap agar ada sinar dari pemuda pemudi Islam yang lahir pada zaman sekarang untuk mencorak agama dan menentang kekafiran yang berlaku di masa hadapan. Insya'Allah..

0 comments:

Post a Comment

 
Copyright © Liku-Liku Kehidupan